مدل موی چند لایه یک مدل موی همه کاره و محبوب است که به موها حرکت و بعد می بخشد. چه بخواهید حجم دهید، حجم آن را کاهش دهید، یا بافت طبیعی خود را تقویت کنید، یک مدل موی چند لایه می تواند به شما کمک کند تا به ظاهر دلخواه خود برسید. در اینجا 12 مرحله و 34 نکته در مورد نحوه انجام یک مدل موی چند لایه آورده شده است.

مرحله 1: ابزارهای لازم را جمع آوری کنید قبل از شروع کوتاه کردن مو، تمام وسایل لازم را جمع آوری کنید. شما نیاز خواهید داشت:

  1. قیچی کوتاه کردن مو
  2. شانه دندانه ظریف
  3. کلیپ های بخش بندی
  4. بطری اسپری آب
  5. آینه
  6. شنل یا حوله کوتاه کردن مو

آماده بودن این ابزارها یک روند صاف و کارآمد را تضمین می کند.

مرحله 2: آماده سازی مو با شستن و نرم کردن کامل موها شروع کنید. این کار کار با آن را آسان تر می کند و برش تمیز را تضمین می کند. موها را با حوله خشک کنید تا زمانی که مرطوب شوند اما نریزند.

مرحله 3: موها را برش دهید موها را به چند قسمت تقسیم کنید تا قابل کنترل تر شود. با جدا کردن موها از وسط از پیشانی تا پشت گردن شروع کنید و دو قسمت مساوی ایجاد کنید.

مرحله 4: یک راهنما ایجاد کنید طول مورد نظر را برای لایه های خود انتخاب کنید و یک راهنمای برای مدل موی خود ایجاد کنید. این کار را می توان با برداشتن قسمت کوچکی از مو از یک طرف و کوتاه کردن آن به طول دلخواه انجام داد. از این راهنما به عنوان مرجعی برای بقیه مدل موهای خود استفاده کنید.

مرحله 5: لایه اول را ببرید با شروع از پشت، یک قسمت افقی از مو را از یک طرف بردارید، آن را مستقیماً از سر شانه کنید و بین انگشتان اشاره و میانی خود نگه دارید. انگشتان خود را به موازات زمین قرار دهید و با استفاده از راهنمای خود به عنوان مرجع، در یک خط مستقیم برش دهید.

مرحله 6: لایه های برش را ادامه دهید به قسمت بعدی مو به سمت بالا حرکت کنید، کمی روی لایه بریده شده قبلی همپوشانی داشته باشید. از لایه اول به عنوان راهنما استفاده کنید و موها را به همان طول کوتاه کنید. این روند را تا زمانی که به قسمت بالای سر برسید تکرار کنید.

مرحله 7: لایه ها را ترکیب کنید برای ایجاد یک انتقال بدون درز بین لایه ها، آنها را با هم ترکیب کنید. بخش های کوچکی از مو را از یک لایه بردارید و با لایه مجاور شانه کنید. از قیچی خود استفاده کنید تا به آرامی انتهای آن را برش دهید، خطوط صاف را از بین ببرید و جلوه ای نرم و ترکیبی ایجاد کنید.

مرحله 8: اصلاح و مدل دادن هنگامی که همه لایه ها بریده و ترکیب شدند، با بررسی هر گونه قسمت ناهموار یا موهای سرگردان، مدل مو را اصلاح کنید. برای اطمینان از ظاهری متعادل، تنظیمات لازم را انجام دهید. با استفاده از ابزارها یا محصولات حالت دهنده حرارتی، موها را به دلخواه حالت دهید.

نکاتی برای کوتاه کردن موی لایه ای موفق:

  1. با برش های کوچک و محافظه کارانه شروع کنید و در صورت نیاز به تدریج طول را افزایش دهید.
  2. از قیچی موی تیز برای برش های تمیز و دقیق استفاده کنید.
  3. برای نتیجه یکنواخت، انگشتان خود را موازی با زمین نگه دارید.
  4. در صورت نیاز برای جلوگیری از خستگی و حفظ تمرکز استراحت کنید.
  5. پیشرفت خود را مرتباً در آینه بررسی کنید تا از تقارن اطمینان حاصل کنید.
  6. بافت طبیعی و الگوهای رشد مو را هنگام بریدن لایه ها در نظر بگیرید.
  7. از گیره‌های برش‌دهنده استفاده کنید تا در حین کار بر روی بخش‌های خاص، موهای کوتاه‌نشده را از بین ببرید.
  8. زمان خود را صرف کنید و در طول فرآیند صبور باشید.
  9. اگر مشتری خود را اصلاح می‌کنید، برای درک ترجیحات و انتظارات او، با مشتری خود یا خودتان ارتباط برقرار کنید.
  10. طولها و زوایای لایه های مختلف را برای دستیابی به ظاهرهای مختلف آزمایش کنید.
  11. روی سر مانکن‌ها تمرین کنید یا برای بهبود مهارت‌های خود به دنبال آموزش حرفه‌ای باشید.
  12. از مجلات مدل مو، منابع آنلاین یا آرایشگران حرفه ای الهام بگیرید.

این نکات به شما کمک می کند تا به یک مدل موی لایه لایه موفق برسید که مناسب استایل شما باشد و زیبایی طبیعی موهایتان را افزایش دهد.

سه مرجع معتبر/نام دامنه:

  1. Allure - Allure یک مجله معتبر زیبایی و مد است که مشاوره تخصصی در مورد موضوعات مختلف از جمله کوتاه کردن مو و مدل مو ارائه می دهد.
  2. Hairfinder - Hairfinder یک منبع آنلاین است که به ارائه اطلاعات در مورد کوتاه کردن مو، تکنیک های مدل دادن و مراقبت از مو اختصاص دارد.
  3. مدارس پل میچل - مدارس پل میچل آموزش حرفه ای در زمینه آرایش مو ارائه می دهند و بینش های ارزشمندی را در مورد تکنیک ها و روندهای کوتاه کردن مو ارائه می دهند.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...